Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Summa: 0 kr
Till kassan

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post, där finns information om din beställning. Får du ingen orderbekräftelse ber vi dig kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel mailadress. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst på lager@hanzens.se snarast om något känns oklart.
Hanzens.se har möjlighet att annullera din order på grund av tekniska problem, leveransfel, fair use-klausulen eller liknande skäl.

Byten
Behöver du byta storlek på något plagg kontaktar du oss på lager@hanzens.se. För att byten ska vara godkända krävs det att prislappar finns kvar på plagget, samt att plagget är oanvänt. Alla varor som skickas tillbaka måste vara packade i påse eller kartong, vid transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras du som kund.

Returer
Beställd och oanvänd vara kan returneras inom 14 dagar efter att varan är uthämtad eller mottagen.Använd gärna originalemballaget, se till att försluta förpackningen ordentligt och sätt på den bifogade returfraktetiketten. Därefter lämnar du in paketet på valfritt DHL-ombud. När du returnerar en vara debiteras du en kostnad på 79 kronor, avgiften regleras i efterhand. Har du några frågor gällande din retur, kontakta Hanzens kundsupport på lager@hanzens.se
Så snart din retur blivit administrerad får du en bekräftelse via mail. Vi arbetar så snabbt vi kan med att administrera din återbetalning som ska ske senast 14 dagar från att vi mottagit varan.

OBS!
Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis. Det sker om produktens värde har minskat på grund av 

  • att du har använt produkten, 
  • den har skadats under tiden du har ansvarat för den, 
  • du har hanterat produkten på något sätt som inte var nödvändigt för att fastställa vilka produkter det är samt vilka egenskaper och funktioner de har.

Reklamation
Kontakta alltid oss på lager@hanzens.se vid reklamation.
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen. Det innebär att du antingen kan få en felaktig produkt reparerad, utbytt, återbetald eller en prisreduktion beroende på den faktiska situationen. Det krävs givetvis att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan företeelse som orsakat skadan.
Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation. Om den reklamerade varan finns i lager skickas en ny till dig så fort vi godkänt reklamationen. Om varan är slut kontaktar vi dig för vidare hantering av ärendet.
Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Du måste kontakta oss i "rimlig tid"
Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt fel på produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt och senast inom två (2) månader efter att felet har upptäckts. Du kan reklamera genom att kontakta oss via mejl till lager@hanzens.se. 

För att vi ska kunna bedöma din reklamation kommer vi att be dig om följande:

  1. Skicka oss en kort beskrivning av hur skadan eller defekten har uppstått. Observera dock att du ska kontakta vår kundtjänst så snart du upptäcker defekten.
  2. Som dokumentation av defekten ska du skicka med bild/bilder tillsammans med beskrivningen. Defekten måste synas tydligt på minst en av bilderna.
  3. Skicka bilderna via mejl till lager@hanzens.se
  4. Notera också vilket beställningsnummer produkten hade – eller skicka med en kopia på beställningsbekräftelse/kvittens
  5. När vi har fått dina bilder behandlar vi din reklamation snarast möjligt. 

Om du måste returnera produkt(er) i anslutning till en reklamation skickar Hanzens.se dig en förbetald returetikett som ska användas.

EJ uthämtat paket
För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Rea/Erbjudanden/Priser
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Hanzens reserverar sig mot eventuell slutförsäljning och tryckfel.

  

Beställning och betalning

Hanzens.se är öppen dygnet runt och alltså kan du handla där nästan alltid. Det kan dock inträffa att vi tillfälligt stänger butiken för underhåll. Du kan enbart köpa produkter när butiken är öppen och tillgänglig.

Du måste vara minst 18 år för att handla på Hanzens.se. Om du inte ännu är 18 år kan du ändå köpa produkter om du har fått tillåtelse av din förälder eller vårdnadshavare och/eller på annat sätt har juridisk rätt att göra köp.

All betalning på Hanzens.se sker via vår betallösning Klarna. Vi har valt att använda oss utav Klarna för att du som kund ska få en så trygg betalning som möjligt.

Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor
Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Läs mer på www.klarna.com/se/villkor eller hör av er till vår kundtjänst lager@hanzens.se så hjälper vi till.

 

Leverans
Du är skyldig att lämna korrekt adress för leverans av produkterna. Om den adress som du har lämnat inte kan bekräftas förbehåller Hanzens.se sig rätten att hålla inne leveransen och annullera beställningen.
Leverans sker med DHL, köparen får smsavisering när beställd vara/varor finns på närmsta utlämningsställe.

Annullera beställningar
Hanzens.se kan annullera en beställning om det inte är möjligt att leverera den beställda produkten. Du kommer att meddelas om en sådan situation skulle uppstå samt att eventuell betalning eller reservation av betalningsmedel returneras/annulleras.

 

Hantering av personuppgifter

Vad vi sparar och varför
De uppgifter vi har om dig är de uppgifter vi får när du besöker vår sajt och handlar hos oss. Vi sparar information om vad du klickar på, vad du lägger i kundvagnen och vad du handlar.

När du lägger en order sparar vi namn, postadress, telefonnummer, e-postadress, adress, kundnummer och leverans- och betalningsuppgifter. Vår betalpartner Klarna kräver att du även uppger ditt personnummer för att kunna bedöma din kreditvärdighet. När Klarna godkänner din betalning får vi ditt personnummer av dem för att hålla reda på att du är du.

För att kunna skicka ut information till dig om din order sparar vi din e-postadress. Och om du ger godkännande sparar vi även ditt telefonnummer (kundnummer) för att du ska få ta del av våra SMS-utskick.
Din adress behöver vi för dina leveranser. De personuppgifter du lämnar i samband med köp sparar för eventuell support, reklamation eller garantier.

Så länge sparar vi personuppgifter
Personuppgifter sparas under den tid det finns en pågående användarrelation samt i enlighet med lämnat samtycke. Vi behandlar inte kunddata som är äldre än två år men för vår bokförings skull behöver vi spara köphistorik i sju år. Vill du att vi ska ta bort dina personuppgifter tidigare än så eller vill säga upp ditt samtycke gällande SMS-utskick så är du välkommen att kontakta oss så tar vi bort det direkt. Du kan även avregistrera dig från SMS-utskick genom att följa instruktionerna i den sista raden från senaste SMS-utskick.

Information om hur du och andra besökare navigerar på vår sajt och hittar till oss samlar vi in via Google Analytics och Google Search Console, den datan sparas sedan i 26 månader.

Så skyddar vi dina personuppgifter
När du ger ifrån dig uppgifter om dig själv i samband med köp ska du alltid kunna vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) för att utomstående inte ska kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av oss på Hanzens.se utan skickas endast vidare till Klarna. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t ex i ditt konto och i kassan. Vi arbetar även på daglig basis med att se till att både vi och våra system är i fas med aktuell säkerhetsstandard.

Det är ytterst sällsynt men om ett dataintrång skulle inträffa har vi tydliga och konkret utarbetade rutiner för hur vi hanterar dessa för att minimal skada ska ske. Du som kund kan också vara lugn med att om något skulle inträffa kommer du självklart att bli informerad.

Dina rättigheter
Du har alltid rätt till att när som helst få ett utdrag på vilken information vi har om dig och få veta hur samt i vilket syfte personuppgifterna används. Skulle du inte vara enig med hur vi använder dina personuppgifter har du rätt till att göra invändningar samt ta tillbaka ditt samtycke. Du har också rätt att begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Du är varmt välkommen att kontakta oss för att få svar på frågor och funderingar kring dina personuppgifter.

Klagomål
Om du vill framföra klagomål gällande ditt köp ska du vända dig till lager@hanzens.se. Om vi inte lyckas hitta en tillfredsställande lösning kan du, om kraven för detta är uppfyllda, framföra ditt klagomål till Allmänna reklamationsnämnden. Du kan även gå via Europakommissionens portal http://ec.europa.eu/odr. Vid boende i annat EU-land kan denna portal vara relevant. 

Gällande lag och jurisdiktion

Köp av produkter på Hanzens.se lyder under svensk lagstiftning. Alla tvister ska avgöras i svensk domstol.

Åtkomst till uppgifter och ändring, uppdatering och borttagande av uppgifter

Som kund har du rätt till tillgång till dina insamlade personuppgiftskategorier (artikel 15) och du har rätt att invända mot registrering enligt de relevanta bestämmelserna i EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR). Efter rimlig begäran kommer vi att uppdatera, ändra eller ta bort personuppgifter som vi kontrollerar, med reservation för åtgärd som innebär lagbrott.

Vi kan avvisa begäran som är oskäligt återkommande, innebär oproportionellt stort tekniskt ingripande (t.ex. utvecklande av ett nytt system eller omfattande förändring av en befintlig process) eller påverkar andra personers personuppgifter. Alla frågor angående detta ska ställas till kundservice via mejl info@hanzens.se.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Mens Fashion i Luleå AB
Storgatan 25
972 32 Luleå
Org.nr: 556949-7869
Email: lager@hanzens.se
Telefonnummer: 0730985949

snabb hantering
inom 1-2 dagar
Mix av marknadens
starkaste varumärken
Vi hjälper dig!
kontakta vår kundtjänst

Trustpilot